Beetje te druk voor ons!!

25 november 2023 - Hiroshima, Japan

Weer: Half bewolkt in de ochtend in de middag onbewolkt
Temperatuur: 16 graden

Vandaag naar Miyajima,
Het plan is om vandaag naar Miyajima te gaan het is wel zaterdag maar we gaan toch, Door de zaterdag zullen er meer "Japanse toeristen" zijn waarschijnlijk. Het zal iets drukker zijn dan normaal. Als we de trein instappen zit de trein al stampend vol met vooral buitenlanders. Bij aankomst op het station loopt de hele trein leeg. Iedereen achter elkaar aan om naar de ferry te gaan. Voor je de boot op kan met je Railpass moet je nog 100 Yen belasting betalen bij een automaat, het kaartje geef je dan weer af als je naar de boot toe gaat. Als een kudde wilde dieren word de boot bestormt en iedereen gaat aan boord. Als je naar Miyajima gaat vaar je langs de Tori die in het water staat, iedereen gaat om die reden ook aan de rechterkant staan.

_D8F8416 _D8F8423

We gaan van boord,
Als een kudde ga je ook weer van boord en kom je in de vertrek/aankomsthal. Hier staan verschillende Japanse beveiligers, mensen van de boten en allerlei tour gidsen. ongeveer 75% gaat richting de Tori 20% gaat richting de winkelstraatjes en de rest gaat de andere kant op. Wij kijken het even aan en gaan de andere kant op.

_D8F8436 _D8F8445 _D8F8447 _D8F8450 _D8F8457

Toeristenstraatjes,
Of je wil of niet uiteindelijk kom je toch weer in zo'n toeristenstraatje terecht. Wij proberen er weer uit te komen maar overal dolen mensen in de rond. Wij gaan op zoek naar het Momijidani bruggetje. Uiteindelijk vinden we die maar er moet er nog 1 zijn, ook die gevonden dan langs de Daisho-in hier staat een erg lange rij en we gaan door naar de Itsukushima-Schrijn.

_D8F8459 _D8F8462 _D8F8466 _D8F8469

Itsukushima-schrijn,
Als we daar aankomen zien we dat de Tori bijna droog staat door het eb. We gaan niet naar de Schrijn maar lopen over de zandbodem naar de Tori die nog net in het water staat. Een erg mooi gezicht om te zien en maken wat foto's en gaan dan weer terug op de kant. Als we aan de kant staan besluiten we door te gaan naar Iwakuni.

_D8F8471 _D8F8472 _D8F8476 _D8F8477

De houten brug van Iwakuni,
Om bij dit kasteel te komen ga je over een houten brug met vijf bogen, de Kintaikyo. De brug heeft wel de aantrekkingskracht voor het kasteel, we kopen een combikaart voor brug, kabelbaan en kasteel. Eerst bekijken we de brug van de onderzijde, dan eroverheen, op weg naar het kasteel. Aan de overkant aangekomen is het een klein stukje naar de kabelbaan. We gaan naar boven, vanaf hier nog een 300 meter lopen naar het kasteel.

_D8F8489 _D8F8493 _D8F8498 _D8F8501 _D8F8502 _D8F8504

Kasteel van Iwakuni,
Het kasteel is niet zo groot als dat van Matsuyama, hier staat alleen de hoofdtoren nog en die staat ook nog eens 50 meter vanaf zijn oorspronkelijke plek. Binnen in het kasteel liggen veel katana en andere zwaarden en een aantal Samurai harnassen. Al met al een leuk kasteel met een mooie toegangsbrug.

_D8F8507 _D8F8511 _D8F8512 _D8F8519 _D8F8524 _D8F8525 _D8F8532 _D8F8534

Okayamiyaki,
In de avond nog maar een keer okayamiyaki gegeten bij hetzelfde zaakje als gisteren nu met 2 Japanners, die het wel heel leuk vonden om met ons te eten. Weer gelachen en lekker gegeten,

IMG-20231125-WA0003

Morgen gaan we naar het kasteel van Hiroshima,

1. Corry en Harry Witteman:
    26 november 2023
    Hallo Marcel en Petra bedankt voor de mooie reisverhalen we lezen ze allemaal
    Nog veel plezier de laatste week.
    groetjes van Pa enMa.