Apen kijken op Sam Roi Yot,

5 februari 2018 - Sam Roi Yot, Thailand

Met de boot naar de overkant,
Voor 100 baht wijkt het gratis busje van het hotel van zijn route af en worden we afgezet bij de pier waar we de boot naar de overkant moeten hebben. Dat scheelt een hoop gezoek naar een gewone bus of taxi. Het is 8.15 uur maar al behoorlijk druk. Vanuit hier vertrekken er veel dagjes boten naar verschillende eilanden. We duiken eerst een restaurantje in waar we een heerlijke amandel croissant en een kop koffie bestellen want op de boot schijn je niets te kunnen kopen. Dan lopen we richting onze boot omdat je je een uur van te voren moest melden. Even inchecken en genieten van de para-sailers die met tientallen achter speedboten hangen en hun rondjes op een beperkt gebied trekken.

image1 image2 image3

De boot naar Hua Hin,
Precies om 10.00 uur varen we weg, richting Hua Hin. Het is een overtocht van twee en een half uur en de eerste zeezieke zien we al binnen een half uur. Gelukkig zitten we bij het raam en kunnen we ons goed richten op de horizon. Ze komen toch nog langs met drinken en later met koffie en een versnapering. Toch wel even lekker. Om 12.30 uur staan we weer aan wal en vallen de taxichauffeurs zowat over elkaar heen. Taxi, taxi 2000 baht. Ja dag, too much!  1500 baht, 1000 baht.
Uiteindelijk zijn we naar het resort gebracht voor 800 baht. Goeie deal.

image4 image5
Ampai Farm Resort,
Het resort ligt erg afgelegen in een natuurreservaat. Het ontvangst comité staat al klaar, wel een vrouw of zes en een baby ottertje. Het is hier op het park niet groot, we schatten een huisje of 20.  De kamer is prima. We besluiten gelijk op pad te gaan naar het uitzichtpunt en krijgen twee fietsen mee. Thais formaat en kleur.

image6 image7 image8 image9 image10
Khao Daeng View Point,
Het is een kilometer of 6 fietsen en als we aankomen blijken we bij de parkwachter verderop een kaart te moeten kopen. Oké doen we. Vlak bij het bezoekerscentrum zien we langs de kant van de weg wel 20 apen zitten. Niet stoppen hoor, doorfietsen roept Marcel. Het blijkt dat de toegang naar het uitzichtpunt om 15.30 uur sluit. Jammer dat ze dat niet hebben gezegd. Maar we besluiten alvast een kaart voor morgen te kopen. Tussen 7 en 8 is het er erg mooi volgens de dames achter de balie. Dat wordt vroeg op maar dat hebben we er voor over.

image11 image12 image13 image14
Sam Phraya Beach,
Op de weg terug slaan we af richting het strand wat ook bij het natuurgebied hoort. Wat is het hier mooi. Er liggen schelpen in allerlei soorten en maten, de kleine krabbetjes kijken om een hoekje van hun mini holletjes en tussen de bomen rent een aap. Op het strand zijn wij de enige. Geweldig!

De Otter,
Eenmaal terug bij het resort worden we opgewacht door de kleine otter die gelijk begint te spelen en regelen we alvast fietsen voor morgen en een vroeg ontbijt om 6.00 uur.

image15 image16 17image image18
We hebben nog geen andere gasten gezien en ook met het eten zijn we maar samen. Hoe is dat mogelijk het is hier zo mooi, maar ja wel afgelegen dus misschien dat het dat is.
Ze hebben hier ook een garnalen kwekerij dus we eten heerlijk verse garnalen vanavond.

Morgen vroeg dag.