Etappe 16, Braamt naar Elten,

Bewolkt,na 8 kilometer regen  van betekenis
Temperatuur: 23 graden
Wind: Kracht 1-2

Splitten,
We gaan deze etappe en de volgende splitten in die etappes Deze etappe zou eigenlijk 24 kilometer zijn en de daar op volgende zou dan weer 20 kilometer zijn. Ik heb thuis een tijd gezeten hoe we dat nou eens zouden kunnen doen. Ook zaten we nog met de pond over de rijn welke buiten het seizoen niet zou varen. We wachten tot het seizoen weer aanbreekt en dan splitten we de twee etappes. Dag 1, 12 Kilometer, Dag 2, 17 kilometer en dag 3, 15 kilometer. dit zou moeten werken.

Kawara Japans dak ornament ophalen,
We hebben vakantie in Juni en gaan op pad om eerst in Enschede een Kawara dak ornament op te halen. dan gaan we door naar Braamt waar we de laatst keer gestopt zijn. Braamt ziet er nog hetzelfde uit als de vorige keer. We parkeren de auto op dezelfde plek als de vorige keer en trekken de wandelschoenen aan en vertrekken direct in de richting van het Pieterpad.

1687428304192

Braamt uit,
Al snel hebben we de route te pakken en lopen na een 500 meter het dorp uit in de richting van een beboste heuvel. Bij de voet van de heuvel aangekomen loopt er een pad naar boven en een pad naar links ( de onderlangs) dit weggetje moeten we dan ook hebben we wachten nog even met het naar boven lopen maar dan moeten we er toch aan g eloven we gaan het bos in en met een geleidelijke stijgen lopen we naar boven het bos in waar we dan ook 10 kilometer niet meer uit komen.

1687428692005 1687430296341 1687430374411

Door het bos,
We lopen door het bos en zo af en toe komt er een spat regen naar beneden, het valt nog mee want de dag ervoor zag het er helemaal bar en boos uit van regen en onweer (code rood voorspeld) Het begint nu wel bij de laatste 4 kilometer steeds harder te regenen en we pakken de paraplu erbij om ons toch nog een beetje te beschermen. Bij een splitsing kijk ik op het kaartje of hier rechtuit dan lopen we zo Elten in of Links en dan lopen we misschien Elten voorbij. We gaan Rechtdoor en komen via de supermarkt bij hotel Wanders, Het regent inmiddels stevig.

1687431630735 1687433441240 1687434030622 1687434070491 1687434705552 1687434797445

Hotel Wanders,
Als we aankomen is de deur nog op slot en ik bel aan al snel wordt er open gedaan en kunnen we gebruik van de kamer maken, gelijk een diner besteld voor vanavond.

Morgen van  Elten naar Leuth een afstand van 17 kilometer

1. Harry en Corry.:
    23 juni 2023
    Bedankt voor het reisverslag heel leuk veel plezier, en we wachten op het vervolg
    groetjes van Pa en Ma.