Even een tochtje lopen

18 augustus 2017 - Irschen, Oostenrijk

We gaan wat doen,

Lekker in de ochtend bij de tent zitten rond 11:00 uur willen we toch nog even wat gaan doen voor we om 18:00 uur gaan BBQ-en. Ik zoek een mooi tochtje uit vlak in de buurt een dorpje verder. Het is een tocht van 4 uur dus kunnen mooi op tijd terug zijn. We rijden naar Emberger Alm, een hoge startplek met een mooie geasfalteerde weg naar boven. Boven gekomen zien we dat hier ook de plek is om met de para/sail/glider te starten, We kwamen onderweg ook al twee bussen met aanhanger tegen.

ParaglidersPetra

Tocht heet Zwei Seen-Hochtristen,

We starten door een stukje bos wat steeds steiler word en hebben al snel door dat dit niet eenvoudig gaat worden. Als we een weg moeten oversteken nemen we een ander pad langs de berg, dan een weiland oversteken om zo weer op het oude pad terecht te komen.

Hohe Grande Panoramablick,

Als we halverwege de beklimming zijn van de Hohe Grand Panoramablick zijn zien we achter ons een zevental mensen lopen en deze hebben er goed de gang in. Als we iets verder zijn horen we iemand zingen "mooi was die tijd" . Ohhh, nee he Nederlanders in de bergen. Als we bij het kruis staan bij te komen en te genieten van het uitzicht komt de eersten van de zeven boven, Gekleed in een Heidi kostuum geschminkt in camouflage kleuren in de ene hand een laptop koffer om zijn schouder een raketwerper. Al snel volgt de rest van het gezelschap. Het is iets van een vrijgezellenfeest of afzwaaifeest. Kortom een mooi stel bij elkaar daar op 2500 meter hoogte. Wij lopen verder als de Heidi een vraag moet beantwoorden over Corry Konings. Als wij net goed op weg zijn zien we dat de mannen ook weer vertrekken..Heidi Heidi2  RouteKlim2

Hochtristen,

Al snel worden we weer door het zevental ingehaald en de mannen hebben de grootste schik. De Heidi is hier al eerder geweest en geeft aan dat het hier nog 1 klimmetje is en dan over twee zadeltjes en dan zijn we bij het bergmeer ( goed te doen). Bij het volgende bordje zien we de mannen weer en wij gaan verder en al snel worden we weer gepasseerd. Onder het eerste "zadeltje" scheiden onze wegen. Zij gaan naar een berghut ver in het dal, wij gaan richting de twee meren. Het is nog twee en een half uur naar de parkeerplaats vanaf hier en terug is ook nog twee en een half uur totaal vijf uur voor de hele omloop, in het boekje staat vier uur totaal voor deze wandeling. Het is inmiddels half vijf plus nog twee en een half uur wandelen is zeven uur op de parkeerplaats, en om zes uur begint de BBQ.

Zwei Seen,
Seen Muur
Als we bij het bergmeer aangekomen eten we snel een broodje en gaan dan weer door. Het is een prachtige ruige omgeving waar we In lopen. Van echt ruig naar een stuk wat wel leek op een aangelegde rotstuin. Als we een dal oversteken staat er aan de andere kant een soort van klein huisje of een schuur. Als we daar vlak in de buurt zijn slaat er een hond aan en ik zie een man naar binnen gaan. Bij het huisje staat een waterpomp gevuld met allemaal flesjes drank van bier, cola, radler en water. Wij lopen verder want om zes uur begint de BBQ.Rotstuin Bar outdoor

Terug naar de camping,

Het is nu nog een klein stukje naar boven, vanaf het huisje en dan alles naar beneden dan zijn we bij de auto. Onderweg terug zien we nog een koe op een elektriciteit huisje staan en de boerin probeert hem eraf te krijgen.
Koe
BBQ

Op de parkeerplaats staat de auto nu snel naar de camping, waar vanaf zes uur de BBQ op ons wacht. We komen uiteindelijk om zeven uur op de camping aan. We kunnen direct eten en lekker met een welverdiend biertje erbij.
Bbq Bbq2
Morgen hele dag regen en onweer!!!!!!