Stadsbezoek aan Lienz

16 augustus 2017 - Irschen, Oostenrijk

Bezoek aan Lienz,

KIWI Sokken,

We doen het rustig aan vandaag de spierpijn in de benen neemt alleen nog maar toe dus even een dagje rust. We gaan rond 11:00 uur naar Lienz dit is een stadje aan de andere kant van het dal. Daar aangekomen auto geparkeerd en naar het oude toeristische stadshart.Plein1 Rivier Kleding
Op een enorm plein alleen maar toeristen winkels. Even rond gelopen en dan een zijstraat ingeschoten naar, ja niets, een brug over een snelstromende rivier en een kebab winkeltje. Dan maar weer terug en verder door de winkelstraat, we zien een winkel van KIWI, Petra zoekt al jaren wandel-sokken van KIWI hebben we ooit gekocht in Tsjechië. Wij naar binnen en Petra een paar sokken gekocht om morgen te testen tijdens een wandeling. Als het bevalt halen we aan het einde van de week nog een paar extra sokken.
Berg parkeerplaats Plein2
Broodje kebab,

Na de KIWI sokken te hebben gekocht terug naar de brug en een broodje kebab besteld. Nog even gelachen met drie Lienzer vrouwen en de Turkse eigenaresse. Als het broodje op is gaan we terug naar de auto om verder nog wat boodschappen  te halen in de supermarkt.

Regen en onweer,

Tegen etenstijd in het begin van de avond barst er ineens een hevig onweer en aardig wat regen los op de camping. Het duurt maar even want na een half uur is het weer zo goed als droog.

Morgen cappuccino-tempo, we gaan naar Italië,