De Sanctuary of Truth

4 februari 2018 - Pattaya, Thailand

Sanctuary of Truth,
We hebben om 10.00 uur met Amber afgesproken op het terrein van the Father Ray Foundation. Van het hotel kunnen we fietsen meekrijgen en onderweg stoppen we bij een supermarkt voor een snel broodje. We zijn wat vroeg en bij de poort en iemand helpt ons verder als we zeggen dat we naar volunteer Amber moeten.

image1

Naar de kerk op zondag,
Helaas snapt hij ons niet helemaal goed en worden we afgeleverd in de kerk en voorgesteld aan de Father Mickel die zegt dat de dienst zo begint. Oei hoe redden we ons hier nou weer uit want dit is niet de bedoeling. Gelukkig loopt hij even weg en glippen wij snel naar buiten waar we Amber appen die ons ophaald. Even naar haar kamertje om te kijken en dan met een taxi / snorder naar the Sanctuary of Truth.

image

image2 image3 image4 image5 image6 image7 image8 image9 image10
De Pletterpet,
Amber is daar ook nog niet geweest want "weet je wel hoe duur dat is"?  Voor we het terrein daadwerkelijk op gaan moet er eerst aan de kleding voorschriften worden voldaan en onderaan de trap krijgen we alle drie een pletterpet op tegen de vallende brokstukken in de kerk / tempel.

image11 image12 image13 image14 image15 image16
De Sanctuary of Truth,
Het gebouw is prachtig. Overal waar je kijkt is houtsnijwerk. En steeds weer ontdek je meer. Er wordt nu al 37 jaar aan gewerkt en volgens een gids die we spraken komt het waarschijnlijk nooit af want dan kunnen ze verder met slechte delen vervangen. Zoals ze nu ook wel al doen. Om het gebouw kan je een rit op een olifant maken maar daar beginnen we niet aan. Dat is een principe kwestie.

image17 image18 image19 image20 image21 image23 image22
FF Lunchen,
Op het terrein nemen we een lekkere Thaise lunch en lopen we nog even een schuur in waar aan het houtsnijwerk wordt gewerkt. Wat is dat super te zien zeg. Wat een vak.
Marcel maakt foto's en ineens bied een van die mannen hem zijn hamer en bijtel aan en mag hij er een stukje aan werken. Geweldig!  Staat wel goed op mijn CV "vrijwillig meegewerkt aan de Sanctuary of Truth".

image25 image24

Lopend langs de boulevard terug,
Als we alles hebben gezien besluiten we via de boulevard terug te lopen naar the Father Ray Foundation, al met al nog wel zo'n 5 km. Op slippers. Normaal draai ik voor 25 km m'n hand niet om maar nu loop ik toch echt een flinke blaar onder m'n voet, balen zeg, ik moet nog 2 weken.

Sleuteltje kwijt,
Eenmaal bij de fietsen op het terrein blijkt dat Marcel de fietssleutel, waarschijnlijk in de taxi te zijn verloren. Dan maar doorknippen dat slot. We betalen wel een nieuwe bij het hotel. Maar leg dat maar eens uit aan de Thaise 'td'. Er komt 2 man bij en uiteindelijk snappen ze wat de bedoeling is en wordt er iemand gebeld die aankomt met een hele grote tang op z'n nek.

image26

Met brute kracht is het slot door en nemen we afscheid van Amber. Voordat we terug gaan naar Nederland komen we nog 1x terug en mogen we in haar klas aanwezig zijn bij de  Engelse les. In het hotel was het een flinke klus uit te leggen dat het slot kapot was maar uiteindelijk snapte ze het. Ze kopen een nieuwe op rekening van kamer 407. Oké, we zien het wel.

Morgen vertrekken we naar het zuiden.

1. Joke van Dijk:
    5 februari 2018
    Jullie zien veel, en zijn actief bezig. Veel mooie foto’s om ons mee te laten genieten van jullie mooie reis. Veel plezier nog.