Noto en dan een wandeling door de natuur.

1 oktober 2021 - Modica, Italië

Weer droog bewolkt 24 graden, Noto regen gehad,

Ontbijt,
Om 8:00 uur wakker even douchen en dan naar het ontbijt Francesco staat ons al op te wachten en maakt een koffie en een espresso .Er staan verschillende broodjes op tafel en diverse marmelade's.Nog een kopje koffie en dan gaan we eerst eens om de tuin lopen en dan nog even een mail sturen naar Vesuvio-tours over de huurauto van gisteren.

Dag 02 01Dag 02 03 Dag 02 02

Noto,
Ik heb in Google aangegeven dat we een parkeerplaats net buiten de stad zoeken, we gaan op pad en zien na een 50 km Noto al liggen nog even een fotootje en weer door. In Noto komen we best wel dicht bij het centrum en parkeren op een braak stukje land zo lijkt het. Dan de stad in naar de straat waar het hier allemaal om draait de straat met de Domo.

Dag 02 04dag 02 05DSC_6906DSC_6902

De Dom van Noto,
We gaan toch nog maar even naar binnen in het huis van god, la cattedrale di Noto. het blijven mooie gebouwen en immens groot en hoog deze dom is volgens ons dan ook pas gerestaureerd de schilderingen op het plafond zien er nog zo stralend uit. Druk is het er niet een mondkapje verplicht hier binnen, als we binnen staan horen we buiten het onweer.. Er komt wat regen aan eenmaal buiten begint het te spetteren.

DSC_6909DSC_6911DSC_6913DSC_6924

DSC_6920

FF lunchen,
We lopen nog wat door de straat en besluiten bij de poort nog even op een klein marktje te lopen en een Pannini te kopen voor de lunch Na een paar minuten komt de vrouw vertellen dat de broodjes klaar zijn, 2 enorme broodjes met van alles en nog wat op een houten plankje. Heerlijk gegeten.

DSC_6926

Naar Parcheggio Laghetti Di Cavagrande,
Na het broodje is het nog ongeveer 30 minuten rijden naar Parcheggio Laghetti Di Cavagrande ze noemen dit ook wel de grand canyon van Sicilië. Na 35 kilometer zijn we er bijna alleen nog een hobbelweggetje en we komen bij de parkeerplaats. Een tiener zit hier om de parkeerkosten te ontvangen 4 euro. Ze begint een verhaal over route A en Route B wij snappen er niets van maar we zien het wel. Bij een info bord aangekomen zijn er inderdaad 2 routes A en B wij gaan met A naar beneden en met A ook weer naar boven.
Onderweg naar beneden komen we een man en vrouw tegen uit Malta zij zijn beneden geweest en vertellen dat het echt de moeite waard Isen nog ongeveer 25 minuten naar beneden.

DSC_6933DSC_6934DSC_6936DSC_6942

De Canyon zelf is mooi en heel rustig om te lopen er stonden 2 auto's op de parkeerplaats we zijn 4 mensen tegen gekomen dus we zijn de enige in de kloof. We spotten nog een Hagedis ongeveer 25 cm lang die opvallend stil blijft zitten voor de foto. Verder mooie wandeling van ongeveer 2 uur door mooi en rustig gebied.

DSC_6945DSC_6946DSC_6948DSC_6955

DSC_6951DSC_6953DSC_6956 1

Nog naar de super,
Op de weg terug krijgen we ineens bijval van het navigatie systeem wat wel werkt via Petra haar telefoon. We stoppen nog bij een supermarkt om een paar flesjes wijn te kopen en wat te eten voor de avond.

Morgen wandelen in de grotten valei,