Italie net over de grens!!!

17 augustus 2017 - Irschen, Oostenrijk

Drei Zinnen is het plan,

We vertrekken op tijd van de camping op weg naar Italië bij Lienz is het altijd erg druk, gelukkig rijden we nu zo door bij Lienz. We gaan prachtig tussen twee muren van bergen door op naar de grens met Italië. Net over de grens staat een enorm bord met hierop NIEUW parkeren voor de Drei Zinnen. Ik heb nog 50 kilometer op de Tom-Tom staan we rijden de parkeerplaats voorbij, we gaan toch de gok maar nemen en draaien. Scheelde dan bijna een uur wandeltijd en als je er van deze kant ook kunt komen waarom niet. We besluiten hier naar boven te gaan met de kabelbaan aan het einde van de middag word regen en onweer voorspeld, dat uur kan nog wel eens handig zijn.

Kabelbaan
Parkeerterein Kabelbaan Berg1
Op de parkeerplaats aangekomen hebben we een kaartje gekocht voor de kabelbaan, even zoeken naar de kabelbaan, we moeten bij een ander gebouw in de kabelbaan stappen en naar boven. Als we boven aankomen zien we een groot groen grasveld maar geen Drei Zinnen. Even balen ik had gedacht op de wandelronde van de Drei Zinnen uit te komen, en er toch weer ingetrapt, maar ja we maken er maar het besten van, het is immers prachtig weer.
Berg2
We hebben even de kaart bestudeerd en besluiten naar de Sillianhutte te gaan wandelen. De hut licht op 2457 meter hoogte en wij staan nu op 2050 meter. Een mooi gelijkmatig pad loopt naar de Sillianhutte. Onderweg mooie vergezichten van de Dolomieten, en de Drei Zinnen heel, heel, ver weg.

Sillianhutte,

Bij de hut aangekomen is het erg druk (Italieanen) zijn al druk van zichzelf. Uiteindelijk een plekje gevonden bij een ouder stel aan tafel. We drinken een cola en bestellen een soort aan stukken gehakte Pannekoek met bosbessen. Ondertussen word de vrouw tegenover ons weg geroepen door  een meisje van de bediening dat er gespoeld kan gaan worden. Wij kijken verbaast maar zeggen niets de man lacht en drinkt zijn biertje op en wij eten de Pannekoek op. Even later staat de man op en begint de glazen van de tafel achter ons op te ruimen. Even later gaat hij weer zitten en zegt "fertig". Hij verteld lachend dat zijn dochter hier werkt en hij hier al vanaf 11:00 uur zit. Hahahaha.

Teras Hut Berg3

De terugweg,

Als we terug.gaan nemen we een ander pad naar een ander berghut die hier ook staat als we boven komen is de berghut verlaten en vervallen. Dit is een oude grenspost geweest tussen Italië en Oostenrijk er staan diverse markeringen op de grond en op allerlei paaltjes staat aan de ene kant een O en aan de andere kant een I.
Berg4 Afdaling

Kaartjes voor de kabelbaan,

We lopen verder zegt Petra ik denk dat ik de kaartjes ben verloren voor de kabelbaan terug!!! Shit, dat wordt straks alles nazoeken bij de kabelbaan. Bij de kabelbaan aangekomen staat daar iemand die geen Duits kent en geen Engels en laat ons nadat we hem zeggen dat we dan een kaartje willen kopen door, pffffff.

Op de camping,

Bij de tent aangekomen eten we vanavond spaghetti met tomatensaus , En dan lekker nog ontspannen wat buiten zitten met een wijntje erbij.

We sluiten af in stijl met spaghetti op het menu vandaag.