Fietsen bij ochtendgloren

6 februari 2018 - Sam Roi Yot, Thailand

Ochtendgloren,
De wekker liep vanmorgen om 5.30 uur al af. We hebben gister met de eigenaar van de Ampai farm afgesproken dat we om 6.00 uur kunnen komen ontbijten zodat we om 6.30 uur op de fiets kunnen stappen. Het ging allemaal in wat gebrekkig Engels maar gelukkig lopen er al vroeg mensen hier rond en zien we de fietsen klaar staan. Dat komt wel goed.

image1 image2 image3 image4
We krijgen gelijk koffie en 2 geroosterde boterhammen met een of ander smerig goedje erbij. Nou ja eten maar want we moeten al gelijk 7.5 km fietsen en een stuk klimmen naar het uitzichtpunt. Als we de boterhammen ophebben komen ze met twee grote borden met worstjes, snijworst, 2 gebakken eieren, heeeeel veel rauwkost en patat. En dat om 6.15 uur. Nou dat wordt nog even dooreten.

Naar Khao Daeng View Point,
Om 6.30 uur gaan we fietsen ( het is gelukkig al licht) en klokslag 7.00 uur beginnen we te klimmen. De parkwachter is er nog niet maar dan laten we de kaarten wel zien als we terug komen. We zijn überhaupt de eerste hier op de apen na die zitten al boven op de rots.

image5 image6
Het is een pittige klim en al snel horen we apen om ons heen maar we zien ze niet, dat maakt het wel een beetje griezelig. Als we bijna boven zijn staan we ineens midden in een groep makaken. De kleintjes zijn leuk maar die grote houden we liever op afstand. Aangezien wij op het laatste stuk rots staan en ze toch wel wat dichterbij komen, knepen we hem wel even. Wij konden geen kant op, ene kant afgrond ander kant makaken. We hebben ze maar genegeerd en langzaam gingen ze gelukkig verder de rots af.

image8

Boven  op de rots wat foto's gemaakt en dan weer naar beneden. Onder aan de heuvel aangekomen zijn de parkwachten nog niet op hun plaats. We hebben de fietsen een gepakt en zijn vertrokken in de richting van Ampai farm hier komen we weer langs als we naar Phraya Nakhon Cave gaan.

Phraya Nakhon Cave,

image16
In deze grot staat een Klein gebouwtje wat lijkt op een tempel maar gewoon een gebouwtje (Pagode) is in het midden van de grot. We proberen hier op tijd te zijn omdat er tussen 10:30 uur en 11:30 uur de zon door een gat in het dak schijnt en wel precies op dit kleine gebouwtje. We komen na ander half uur fietsen aan bij de plaats waar de twee kilometer lange wandeling over twee heuvels begint. We lopen met gemakkelijker over de eerste heuvels Dan langs een strand en dan de tweede heuvel hij begint vrij steil en blijft dit ook tot bijna op de top.

image9 image10 image10a image11

Over de top begint de daling in de grot het is niet echt druk, ik denk dat we met 10 a 15 man zijn in de grot. Dan door een smalle opening naar een andere grot je ziet van af de andere kant van de grot het gebouwtje staan midden in de zon. We zijn om 10:30 uur in de grot en het is echt magical.

image12 image13  image14 image15

We gaan terug naar het strand  waar we op de eerste heuvel nog een paar apen tegen komen.

image17 image18 image19

Terug naar Ampai farm,
Dan naar Ampai farm even douchen en opfrissen en wat eten. Na het eten bieden de mensen van Ampai farm aan dat we voorlopig de bungalow nog wel mogen gebruiken ze bellen voor vanavond een taxi om 19:00 uur. Dan moeten we wachten op de slaaptrein die pas om 23:30 uur komt en om 7:00 uur op de plaats van bestemming is Surat Thani.

Morgen meer naar het zuiden klaar voor de vierdaagse jungle tour.