Feest op de Corona test Locatie

30 september 2021 - Modica, Italië

Weer in Nederland droog en 17 graden.
Weer in Italië om 19:00 uur droog 25 graden

Naar Schiphol,
Vandaag is dan eindelijk de dag van vertrek, We staan op tijd op want we willen niet de bus missen naar Schiphol. Snel de laatste dingen nog bij elkaar gepakt dan richting de bus en op naar Schiphol. Het eerste stuk verloopt voorspoedig en we zijn binnen 40 minuten op Schiphol.

Schiphol,
Het is rustig op Schiphol en al snel worden we van incheck lokatie naar incheck lokatie gestuurd, maar goed uiteindelijk zijn we de rugzakken kwijt en de corona-app is goedgekeurd en kunnen we rustig een kopje koffie gaan drinken.

Dag 1-01 Dag 1-05 Dag 1-06

Boarden,
Daarna op ons gemak naar het boarden op terminal C8. Hier aangekomen blijkt het te zijn veranderd naar terminal D86, de andere kant op en een 10 minuten lopen. Hier zien we dat we een uur vertraging hebben doordat het vliegtuig nog niet is geland. Uiteindelijk onder luid gejuich staat hij daar dan toch, passagiers stappen uit en de boel wordt schoongemaakt. Dan wordt er omgeroepen dat er vogels in de motor zijn gevlogen en we een ander vliegtuig krijgen. We moeten terug naar terminal C11. Uiteindelijk vertrekken we met 2 uur vertraging en verloopt de vliegreis goed en landen we om 17.30 uur op Catania.

Dag 1-07Dag 1-08 Dag 1-09

Na het verzamelen van de bagage en onduidelijk iets te verstaan over Amsterdam en Covidtest op zoek naar de autoverhuur en die blijkt ergens buiten te zitten. Bij de uitgang wordt iedereen gevraagd of je uit Amsterdam komt en dan moet je dus voor een verplichte Covid test. Formulieren invullen en naar de teststraat, toch wel even spannend voor iedereen. Een vrienden groep Filipijnse Italianen uit Rome staat verkeerd en moeten nu dus ook. Je krijgt een nummertje en na 10 minuten roepen ze dat nummer af en als je negatief bent krijg je 1 formulier met stempel terug. Eke keer als van die groep mannen iemand zijn formulier klinkt er BINGO en een hoop gejuich en uiteindelijk staan ze te dansen en te springen in het lokaal. Wij zijn gelukkig ook negatief en vervolgen onze zoektocht naar de car rent.

Dag 1-11Dag 1-12

Uiteindelijk het juiste verhuurbedrijf juiste gevonden maar helaas geen auto. Door de vertraging zijn we te laat, wordt er gezegd. Na een uur gaat de auto uit het systeem en wordt opnieuw verhuurd. Daar sta je dan om 18.30. We gaan wat andere verhuurders af en kunnen toch nog een auto huren bij Europeaan/ de goedkoopste in ons geval, wat een  enorme opluchting. We hebben een Opel Corsa gehuurd dit was de kleinste/goedkoopste auto die nog aanwezig was

dag1-12a

Het is nog ongeveer 180 km rijden naar de B&B en hen nog maar even gebeld dat we er aan komen maar het nog wel anderhalf uur duurt. Gelukkig was dit geen probleem en gaan we onderweg. Niet echt heel prettig in het donker met vreemde auto in een vreemd land met onderweg ook nog eens een paar flinke buien. Maar om 22.00 komen we dan toch aan en worden we hartelijk ontvangen door Francesco. Hij bied ons wat te eten aan en een lekker siciliaans wijntje. Heerlijk.

Dag 1-15Dag 1-14

De kamer is een in de verbouwde boerderij en ziet er mooi uit, morgen bekijken we alles bij daglicht, nu ook binnen de lichten uit.

Dag 1-13Tot morgen dan gaan we naar Noto,