Naar de Drei Zinnen

21 augustus 2017 - Irschen, Oostenrijk

Naar de Drei Zinnen,
We gaan weer Italië in en nu echt naar de Drei Zinnen, de vorige keer hebben we de drie toppen op grote afstand gezien (50 kilometer). Het is de bedoeling om nu naar de tolweg te gaan en op de parkeerplaats te komen en dan de ronde om de Drei Zinnen te lopen een tocht van ongeveer 8,8 kilometer.

Afslag naar de parkeer plaats,
Als we om 11:00 uur bij de afslag naar de parkeerplaats aankomen staat het verkeer helemaal vast en we besluiten om  door te rijden en bij het eerste de beste dorpje en daar even een echte Italiaanse koffie te gaan drinken. Wat we niet weten het is heel de berg af van ongeveer 1700 meter naar 850 meter. We hebben het dorpje even doorgelopen en daar een salade als lunch bij een kabelbaan gegeten. Dan weer terug naar boven het is beduidend rustiger maar er staat nu een bord midden op de weg dat de parkeerplaats vol is. Dan even twijfel en er toch maar langs het bord gereden we zien wel waar we worden tegen gehouden..
Borp italie
Tolpoort,
Als we bij de tolpoort aankomen staan er ongeveer dertig auto's voor ons, we wachten af wat er gebeurd, en inderdaad een auto eruit een auto erin. Na een tijdje gaat dit sneller we hebben uiteindelijk 20 minuten moeten wachten voor we de tolweg op mogen in de richting van het parkeerterrein.
Tol Parkeerplaats
Wandelroute,
We rijden met de tolweg tot 2400 meter hoogt waar ook de eerste van vier berghutten staat. De wandelroute gaat rond de drie enorme rotsblokken die recht omhoog steken met allemaal puin hellingen er omheen. Als je er mensen in de buurt ziet lopen zie je pas hoe immens de stenen zijn. We lopen door naar de tweede berghut er loopt hier van alles op het pad van oud tot jong en van groot tot klein zelfs mensen met een kinderwagen.Het pad aan de achterzijde van de enorme rots is eenvoudig en vrij vlak. Na de tweede berghut wordt het pad iets steiler, smaller en moeilijker begaanbaar. Bij de derde hut de Dreizinnenhutte wordt het pad smal en steil naar beneden. Het is hier waar je de drie rotsen goed kunt zien. Je loopt nu naar een diepe put waar we straks ook weer uit moeten klimmen. De klim naar boven is steil maar goed te doen. Eenmaal boven zien we de volgende hut dan is het op naar de parkeerplaats. Een prachtige ronde om te lopen.
Uitzicht in het dal Hut Achter
zijkant toppen Diepe dal Petra omlaag Dal Petra omhoog uit dal Pad
Naar de camping,
Terug naar de camping en geen zin en geen spullen om te koken, dan maar wat halen bij het camping restaurant is tot 20:00 open en we zijn om 20:20 binnen. Een mixed grill twee keer heerlijk en dan snel naar bed. De volgende dag horen we dat een aantal mensen op de camping toch nog wel een beetje ongerust waren over ons of we wel thuis waren gekomen.

Morgen een echte rustdag,