Dag 3, Met de hop on hop off naar Westminster Abbey,

21 maart 2023 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Ontbijten en dan door,
We zijn op tijd wakker in gaan dan ook op tijd naar het ontbijt, na het ontbijten nog even de spullen halen en door naar de Hop on Hop off bus een kleine twee kilometer van waar we zitten met het hotel.

Veel ambulance en politie,
Als we onderweg zijn naar de opstapplaats zijn horen we veel politie en ambulances rijden de enen naar links en de volgende weer naar rechts allemaal met sirenes aan echt een drukken bedoening.

DSC_8035 DSC_8036

Bij de Hop on Hop off,
Als we daar aankomen zien we dat het vlak bij een metrostation is, dan zoeken waar de Tootbus stopt. Deze bus stopt aan de overkant van waar wij stonden eenmaal ingelogd en gecontroleerd gaan we op pad met de Tootbus. We zitten voorin op de bovenste etage naarst ons zit een Amerikaans stel en zij vragen waar wij vandaan komen ik vertel hem dat we uit Nederland komen, we komen op een gesprek dat de Amerikanen Europa in een weekje doen en dat eigelijk niet kan. Morgen gaan zij naar Parijs, dan Italië en dan naar Valentia (Spanje).

Omleiding,
Het is druk op de weg en doordat er wisseling van de wacht is hebben we het gevoel dat we omrijden, om Buckingham Palace heen. We staan zeer regelmatig stil en bij Downingstreet besluiten we maar uit te stappen het is inmiddels 11:30 uur, om 13:30 uur kunnen we naar de Westminster Abbey we moeten de tijd nog even volmaken.

DSC_8038

Naar de Wellington Arc,
We lopen door het park naar de Wellington Arc, er zijn hier een aantal gedenktekens van alle oorlogen die Engeland heeft gevoerd over de wereld. We lopen langzaam terug met behulp van Google Maps komen we toch op tijd bij de Westminster Abbey.

DSC_8039 DSC_8040 DSC_8042 DSC_8044 DSC_8043 DSC_8046

De Westminster Abbey,
Nadat de cameratas is gecontroleerd kunnen we in de rij staan om de Abbey naar binnen te gaan. Eenmaal binnen kunnen we de app over de Westminster Abbey downloaden en onderweg beluisteren. Op de vloer kom je diverse namen tegen van bekende engelse die hier begraven liggen of een gedenksteen hebben. De vloer die sinds kort is gerestaureerd ligt er mooi bij en zonder kleed er overheen. (iets dat best bijzonder is komen we achter als we thuis zijn). Ook hier het graf van de onbekende soldaat van de eerste wereldoorlog, verder liggen hier zeker 30 koningen begraven in de diverse tombes die we kunnen bezoeken. Een indrukwekkende belevenis vinden wij zelf in mei wordt Charles hier gekroond als koning.

DSC_8049 DSC_8053 DSC_8052 DSC_8057 DSC_8060 DSC_8062 DSC_8063 DSC_8064 DSC_8065 DSC_8067 DSC_8073DSC_8077 DSC_8079 DSC_8082 DSC_8084

Naar het abdij gedeelte,
Aan het einde van de tour gaan we nog door een stukje van de oude abdij heen een aantal gangen en gebedsruimte maar ook een tuin binnen de abdij en een tuin bestemd voor de studenten in de Abdij.

DSC_8087 DSC_8088 DSC_8090 DSC_8095 DSC_8106DSC_8104

Coronation Chair,
De Coronation Chair voor de toekomstige koning staat net bij de uitgang van de Westminster Abbey als we deze gezien hebben gaan we naar buiten even door de sovenirs winkel en dan terug naar de Hop on Hop off bus die ons weer terug brengt naar ons hotel in Kensington.
Vanavond eten we sushi.

DSC_8108

Morgen naar Covent Garden en de Tower of Londen,

1. Harry en Corry.:
    21 maart 2023
    Leuke verhalen wij vinden dat wel leuk.
    groetjes van PA en MA.