Dag 2, Wisseling van de wacht

20 maart 2023 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Ontbijten in het hotel,
Een uitgebreid westers ontbijt staat voor ons klaar en we staan er van te kijken hoeveel mensen er in het hotel aanwezig zijn. We hebben prima geslapen en bijna niets gehoord in het Hotel. Na het ontbijt gaan we met Londen tube naar Green Park waar een gids met gele paraplu en gele Jas ons opwacht.

Naar Green Park,
Als we komen aanlopen bij de tube en daar beneden lopen komt er net een metro aangereden, we stappen in en gaan onderweg naar Green Park. Green Park is ook een halte is op deze Piccadilly Line. door de metro direct te hebben genomen komen we nu vroeg aan op station Green Park, we lopen nog een rondje door een winkelstraat en gaan dan terug naar de Ritz waar Petra nog even gebruik gaat maken van het toilet. Terwijl ik kennis maak maak met Mike onze gids voor die ochtend.

DSC_7885

Wisseling van de wacht bij St. James's Palace,
We lopen van de Ritz naar St. James's Palace waar Mike ons van alles verteld over de kleding van de Gards,in de winter zijn zij in het grijs gekleed. Een  klein deel van het jaar zijn ze in traditioneel rood gekleed. Hij verteld over de berenmutsen dat de officieren een muts hebben van een mannetjes beer en de soldaten een muts van een vrouwtjes beer. Als de wachters naar buiten komen speelt de fanfare een bekende hit Come up and dance with me van Walk the Moon. ( Zie video onderaan deze pagina) Voordat ze vertrekken naar Buckingham Palace gaan wij er vandoor om ze te zien voorbijgaan op de mall onder begeleiding van de mars muziek van de band.

DSC_7890 DSC_7892

DSC_7904

Door naar Buckingham Palace,
Bij Buckingham Palace nemen we plaats op een van de verhogingen volgens Mike valt hier niet zoveel te zien er wordt wat gemarcheerd en de papieren worden uitgewisseld tussen de oude en de nieuwe gards. Voordat zij het voorterein verlaten van Buckingham Palace gaan wij naar de driesprong bij Wellington Barracks.

DSC_7905 DSC_7913 DSC_7920 DSC_7924

Wellington Barracks,
Hier gaan de wachters naar toe om uit te treden na het einde van de wacht. Eerst op een splitsing van de weg waar de gards recht op je afkomen en dan door naar het einde van het hek waar er rapport wordt gedaan over de gelopen wacht en er word uitgetreden.

DSC_7927 DSC_7943 DSC_7947

Met Mike naar het Parlementaire centum van het Verenigd Koninkrijk.
We lopen nog met Mike naar het Parlementaire centrum van het Verenigd Koninkrijk we staan tussen de Big Ben, het Parlement huis en de Westminster Abbey. Mike verteld nog wat over de gebouwen dan is het einde van de tour, een echte aanrader.

DSC_7962 DSC_7964 DSC_7965 DSC_7968 DSC_7972

Over de Theems,
In de middag Lopen we de Theems over om te kijken bij de Londen eye. we bekijken het House of Parlement van de andere kant van de Theems en lopen om de Westminster Abbey. verder lopen we nog wat in de buurt rond en bekijken nog wat dingen en pleinen waaronder Travalger square. Dan is het tijd om terug te gaan met de Piccadilly Line naar Kensington.

DSC_7980 DSC_7982 DSC_7989 DSC_7999 DSC_8001 DSC_8013 DSC_8024 DSC_8020 DSC_8031

Eten in de Sports Pub, "The Famous Three Kings",
Vanavond eten we in de Sports Pub de "Famous Three Kings" we gaan voor een grote bier en een hamburger met frites. Als we goed en wel zitten aan een tafel komt er een Engelsman met een vlag van de Kensington Juventus Club die hij bevestigd aan een groot scherm. Binnen no time zit de helft van de bar vol met Italianense Engelse. Ze komen allemaal kijken naar Juventus tegen Inter Milaan en een beetje fanatiek (pfffff) na ongeveer 15 minuten staat het 0-1 voor Juventus er wordt hevig gezongen en gescholden "Vaffanculo!" in Holland "rot op" . Na de eerste helft zijn we terug gelopen naar het hotel. Einduitslag 0-1 voor Juventus

IMG_20230319_165418 IMG_20230319_203847

Morgen gaan we naar binnen in de Westminster Abbey,