Dag 17, Kanazawa wandeling

13 november 2016 - Kanazawa, Japan

Kanazawa wandeling

Het weer: Zonnig onbewolkt en 21 graden.

Hele dag

Na een goede nacht werden we 6.30 weer wakker van de buiten wekker. Uitslapen kennen ze hier niet, om 6.30 uur moet je d'r volgens mij uit. De ene keer horen we vuurwerk, dan weer een carrilon en vanmorgen stond er een man van alles te roepen. Ik kijk al uit naar morgenochtend ;-)Kanazawa wandeling

We hebben een vol programma vandaag hier in de buurt en doen dus alles lopend. Onderweg halen we een bak koffie van verse bonen uit de automaat bij de buurtsuper en even over 9 uur staan we bij de eerste tuin van vandaag. Dicht! Begint al lekker. De omroeper is hier niet geweest denk ik. Dan maar gelijk door naar de volgende, we kunnen de stroom mensen volgen. Dit park is erg populair en dat is te merken.

Kenr1-1Kenr1-2Kenr1-3Kenr1-4Kenr1-5Kenr1-6Kenr1-7Kenr1-9Kenr1-10Kenr1-11Kenr1-13

Kenroku (tuin)

Wat een prachtig park want een tuin kan je het niet meer noemen. Veel bomen en kwetsbare struiken staan ter bescherming voor de sneeuw helemaal in touwen. Alles ziet strak uit, de versgevallen blaadjes op het pad worden weggeharkt. Met de zon en de strakblauwe lucht is het super foto's maken. Totdat ik Marcel na anderhalf uur ineens hoor schelden. Blijkt dat de camera nog op een verkeerde stand staat. We besluiten door te gaan en hopen dat het meevalt.

Seison-Kaku Villa ( Samurai huis)

Dit Samurai huis lag aan de rand van het park en dateert uit 1863. Het bestaat uit verschillende kamers en in èèn daarvan zitten kleine glazen raampjes met beschilderde vogels en bloemen. Deze hadden ze geimporteerd uit Nederland om de werelddelen dichter bij elkaar te brengen. Helaas mochten er geen foto's binnen gemaakt worden.

Sam2-1Sam2-2Sam2-3Sam1-3

Kenroku kasteel tuin

Kas3-1Kas3-2Kas3-3Kas3-4

Na het zien van de Kenroku viel deze een beetje in het niet omdat het heel open en klein was. De bomen die er stonden waren wel mooi oud.

Nagamachi (Samurai wijk)

Vanuit de kasteeltuin was het een klein stukje naar de Samurai wijk. Bij een aantal kon je de tuin in lopen.

Samb5-1Samb5-2Samb5-3Samb5-4Samb5-5Samb5-6Samb5-7Samb5-8

Nomura-Ke (Samurai huis)

Mooi houtsnijwerk en beschilderde panelen. In het centrum een prachtige binnentuin.

Samh6-1Samh6-2Samh6-3Samh6-4Samh6-5Samh6-6Samh6-7

Verder door de Samuraibuurt gelopen en bij een aantal tuinen naar binnen gegaan.

Samb7-1Samb7-2Sam7-3Samb7-5

Oyama Shrine (Shinto tempel)

Tem4-1Tem4-2Tem4-3Tem4-4Tem4-5Tem4-6Tem4-7

Kasteel van Kanazawa

Kas8-1Kas8-2Kas8-3Kas8-4

Langs het kasteel terug gelopen naar Gyokusen-en.

Gyokusen-en (prive tuin)

Het is rond half vier als we besluiten toch nog terug te lopen naar de eerste tuin van vanmorgen die nog gesloten was.

Tuin9-1Tuin9-5Tuin9-2Tuin9-3Tuin9-4Tuin9-6

Avond

Higashi Chaya (Historische wijk)

Na het eten lopen we nog even naar de historische wijk die 2 straten van ons guesthouse af ligt. Het zijn maar een paar straatjes maar wel leuk te zien.

Nacht10-1Nacht10-2Nacht10-3

De foto's zijn gelukkig goed genoeg bevonden :-)

Na veel lopen nu lekker met de beentjes omhoog en morgen hopelijk in stilte wakker worden.....

1. Tineke:
    13 november 2016
    Hoi, hoe gaat het met jullie? Aan de verhalen te lezen helemaal goed. Er valt echt veel te zien en wat een mooie foto,s.
    Voor mij is het net of ik een boek lees en jullie beleven het echt. Komt doordat het een wereld van verschil is. Ja en de mentaliteit daar is ook heel anders, zal weer tegen vallen als jullie terug zijn......
    Wat een supertrein is dat zeg die supersnelle.
    Zijn jullie alweer bij dag 17!!!
    Veel plezier nog, Tineke en Pieter
    XXX
  2. Michael Hach:
    14 november 2016
    Fantastic !
  3. Marcel & Petra:
    14 november 2016
    Hai Tineke en Pieter, vanmiddag kwam de Shinkansen door het station racen toen wij daar stonden. Het is niet normaal hoe hard dat gaat. We hadden het er van de week nog over, stel je voor dat de Japanners naar Nederland komen dan is de shock voor hun nog groter. De dagen vliegen hier iid om. Marcel is al over de 4000 foto's heen haha dat wordt straks een week plannen om het boek te kijken.
    Gr van ons xx