Dag 16, Suzaka - Kurobe kloof - Kanazawa

12 november 2016 - Kanazawa, Japan

Suzaka - Kurobe Gorge Train - Kanazawa,

Het weer: Onbewolkt en zonnig

Treinreis van Suzaka naar Kanazawa met een tussenstop bij de Kurobe kloof

Vandaag reizen we door naar Kanazawa met de Shinkansen. Omdat we ook naar de Kurobe kloof willen moeten we vroeg op pad.

Suzaka - Kanazawa

Om 7.00 nemen we al afscheid van Marina van het guesthouse en om 7.40 uur zitten we in de eerste trein van vandaag die ons naar een groter station brengt waar we op de Shinkansen stappen. Voor we het weten zijn we al in Kurobe zo'n 200 km richting het westen. Hier stappen we op een boemeltreintje die ons richting de kloof brengt. We hadden al eerder rijstvelden gezien maar hier ligt het helemaal vol.

Kuro1-1Kuro1-2

Het is hier erg landelijk met bergen op de achtergrond, sommige al met sneeuw op de toppen. De bomen worden al sneeuwklaar gemaakt. In veel tuinen zie je al 'indianen tenten' om de bomen staan en zijn takken al vastgezet  met touw zodat ze niet bezwijken onder het gewicht van de sneeuw.

Rond 9.15 zijn we in Kurobe en hier zien we gelijk de eerste apen. Ze sprongen net voor Marcel over de trappen heen.

Kuro1-3Kuro1-4Kuro1-5Kuro1-6Kuro1-7

We reserveren hier een plek in een open treintje die ons door de kloof rijdt. Lekker touristisch maar ongelofelijk mooi. Het is een combinatie van bomen in herfstkleuren, een riviertje onder in de kloof, watervalletjes en de zon erop.

Kuro1-8Kurobe gorge-treinKuro1-9Kuro1-10Kuro1-12Kuro1-13

Foto's maken valt niet mee want er staat regelmatig een paal in de weg. We rijden mee tot het eindpunt, daar kan je ook nog een stukje lopen. We zien daar nog een stuk of 4 makaken en er wordt weer gewaarschuwd voor beren die we weer niet zien. Jammer genoeg. Om 14.30 rijden we terug en wordt het al vies koud met de zon achter de bergen.

Kuro1-18Kuro1-14Kuro1-15Kuro1-16Kuro1-17Kuro1-18Kuro1-20Kuro1-21Kuro1-22Kuro1-23Kuro1-24Kuro1-25

Met de boemel naar de Shinkansen en nog een klein half uurtje naar Kanazawa. Alle treinen zitten vandaag mee, we hoeven nergens lang te wachten. Het is 17.30 als we aankomen in Kawasaka en dus is het al weer donker. We kunnen hier nog maar moeilijk aan wennen. Omdat het ineens donker is heb je het gevoel dat het al gelijk laat is terwijl je de hele avond nog voor je hebt.

Kanaz3-1Kanaz3-2

We hebben een grote kamer dit keer, ook wel eens lekker. We eten even snel sushi en gaan dan weer op pad want we willen nog naar een verlichte kasteeltuin kijken. Helaas is de tuin gesloten, wat raar is want in alle info die Marcel erover heeft gevonden stond dat het open zou zijn op vrijdag- en zaterdagavond. Jammer.

Kam2-1Kam2-2

Morgen weer een dag.....