Dag 12, Nagoya - Tokoname

8 november 2016 - Nagoya, Japan

Tokoname,

Het weer: in de ochtend bewolkt en s' middags regent het.

Tokugawa-en,

Na een eenvoudig ontbijt gaan we in de ochtend naar Tokugawaen, een Japanse tuin aan de andere kant van de stad. Te ver om te lopen dus we gaan met de trein. Het is een kleine maar mooie tuin met verrassende paadjes met een kabbelend beekje erlangs. In het midden een grote vijver met Koi.

Toku1-1Toku1-2Toku1-3Toku1-4Toku1-5Toku1-6Toku1-7Toku1-8Toku1-9Toku1-10

Tokoname, Potters street

Van hieruit willen we door naar Tokoname in het zuiden. Het is ongeveer een uur treinen als je in de juiste trein zit. Het zat ons niet mee want we zaten tot 2x toe verkeerd en toen we uiteindelijk aankwamen begon het ook nog eens te regenen. Bij overmaat van ramp ook nog de routeborden in het station gemist en daardoor een tijdje lopen zoeken naar de  ' Potters street '. Het oude wijkje lag er een beetje troosteloos bij in de regen en op ons na was er geen toerist te bekennen :-)

Toku2-1Toku2-2Toku2-3Toku2-4

Er was èèn pottenbakker die met kop en schouders boven de rest uitstak. Wat een prachtige dingen maakte deze man, Munenori Morishita. In detail beschilderd met bladgoud. Een ochoko (sakekopje) kost omgerekend 450 euro dus niet echt iets voor onze beurs. Hij vertelde dat hij dit werk al 45 jaar doet. Op de terugweg liep het ook niet zoals gepland en zaten we wèèr in de verkeerde trein :-(

Mune3-1Mune3-2Mune3-3Mune3-4Mune3-5

Het Takita familie huis.

Een gerestaureerd huis uit de jaren dat Tokoname nog een belangrijke handelsplaats was rond 1850, deze familie regelde de verscheping van goederen naar het vroegere Tokyo (Edo) uit Tokoname.

Toko4-1Toko4-2Toko4-3Toko4-4Toko4-5Toko4-7Toko4-8Toko4-9Toko4-10Toko4-11Toko4-12toko4-13

Een maaltijd gekocht en terug in de hostel het vooruit sturen van de bagage geregeld, en met de werknemers van de hostel onze route besproken. Na veel ooh's en aah's weer een aantal blogkaartjes uitgedeeld die gelijk op de mobiels werd opgezocht. Leuk!

Morgen een hiking door beren gebied, hopelijk hebben we dan de juiste afslag.....

1. Harry en Corry.:
    8 november 2016
    Hoi vacanti gangers wat een leuke stukjes schrijven jullie en wat een
    mooien fotoos wij wensen jullie nog heel veel plezier en niet meer in
    deverkeerde trein stappen en hopen dat het weer wat beter wordt
    lieve groetjes van Pa en Ma doeiiiii.
  2. 名古屋トラベラーズホステル:
    昨日は宿泊ありがとうございました。良く眠れましたか?
    今日はいい天気になったので、馬籠も気持ちいいと思います。
    あなたの旅行計画にはびっくりしました。
    残り2週間旅行を楽しんで下さいね。
    また名古屋トラベラーズホステルでお待ちしております。
  3. Marcel & Petra:
    9 november 2016
    Hai pa en ma , leuk dat jullie ons zo volgen. Vandaag ging alles weer goed hoor en hebben we weer goed weer gehad. We hebben het super en de dagen vliegen dan ook veel te snel voorbij. Gr van ons
  4. Marcel & Petra:
    9 november 2016
    Hello nice people from the Treffelers hostel. How sweet of you to react on ower blog. Yes we slept wel thank you . Do you remember ower route haha it is all written down. It was nice to have met you take care bay bay, Marcel and Petra