Dag 11, Shizuoka - Nagoya

Shizuoka naar Nagoya,

Het weer: Zonnig en onbewolkt

Ochtend

Kasteel van Shizuoka

Na een nacht op een net iets te dunne futon :-( zijn we al weer voor half 7 wakker en kunnen we weer op tijd op pad. Om 8.00 uur gaan we dus al weer op weg naar het station. Het plan is om naar een Japans kasteel te gaan met een tuin erbij. Als we daar aankomen blijkt de tuin helaas vandaag gesloten omdat er van het weekend een evenement is geweest. Het kasteel was sowieso niet toegangkelijk, dat wisten we al.

Kas1-1kas1-2Kas1-3Kas1-4Kas1-5

Tai-sho-en

We besluiten eerder naar Taiga te gaan ( waar we gister ook geweest zijn) en een trein eerder te nemen naar onze volgende bestemming. Bij Taiga aangekomen kregen we van Chris ( een Australische leerling van Taiga) nog een tip naar de tempel te gaan maar qua tijd ging dat niet meer lukken. Na een gezellig praatje met de Britse Ritta en Mark ( Marcel kon ze van gezicht uit  de tijd dat we op bonsaibeurzen stonden) en natuurlijk een groepsfoto werden we naar het station gebracht waar we zo de Shinkansen in konden stappen.

Bon2-1Bon2-2Bon2-3Bon2-4Bon2-5Bon2-6Bon2-7

Middag,

Treinreis naar Nagoya,

Met de Shinkansen de flitstrein is een rit van 180 kilometer naar Nagoya in nog geen vijf kwartier gedaan.

Cas3-1Cas3-2Shizuoka - Nagoya

Kasteel Nagoya,

Cas3-3Cas3-4Cas3-5Cas3-6Cas3-7Cas3-8Cas3-9Cas3-10Cas3-11Cas3-12

Nagoya Castle Hommaru Palace

Hommaru Palace is een replica van  traditioneel Japanse architectuur genaamd " shoin-zukuri" . In het gebouw vindt je prachtige wandschieringen op panelen en papieren schuifdeuren.

Schil4-1Schil4-2Schil4-3Schil4-4Schil4-5

Nagoya centrum

Tegen vijven lopen we naar de hostel en zien we pas wat een enorme stad het is.  We besluiten na het inchecken ( en de hereniging met onze bagage ;-)) terug te lopen naar het centrum waar de grote verlichte reclame's je ondertussen tegemoet komen. Hierdoor maakt de stad een nog grotere indruk op ons. Het is alleen niet erg millieuvriendelijk, ongelofelijk wat een licht. We gaan een smalle winkel in die achteraf 5 verdiepingen heeft waar ze echt alles verkopen, zelfs Gucci en Prada tassen. Dit zit wel achter gesloten vitrine's.  Je wordt er ook gek van alle melodietjes, bijna elk artikel heeft een deuntje. De rariteiten die we van Amber moeten zoeken kunnen we hier alleen niet vinden. Dat is dan wel weer jammer.

Licht4-1Licht4-2Licht4-3

In de super kopen we een kant en klare spaghetti maaltijd die we met stokjes eten, oefening baart kunst.

Vanavond slapen we in een echt bed......

1. Amber:
    7 november 2016
    Leuk hoor! Verwacht nog wel een leuke nutteloze gadget he!
  2. Marcel & Petra:
    7 november 2016