Dag 10, Kawaguchiko - Shizuoka

6 november 2016 - Shizuoka, Japan

Busreis, Kawaguchiko naar Shizuoka,

Het weer: Zonnig en strakblauwe lucht

Ochtend busrit langs de 4 meren van Mount Fuji

Vandaag wordt weer een combinatie van reizen en een tussenstop onderweg. We gaan met de lokale bus naar Shiraito - no - Taki Waterfall een rit van 5 kwartier om het meer heen. Het is een prachtige omgeving met de verkleuring van het bos, het blauwe van het meer en de Fuji op de achtergrond.

Bus1-1Bus1-2Bus1-3Bus1-4

Naast mij hoor ik alleen maar de camera klikken en ondanks de rijdende bus zitten er heel veel mooie foto's bij. We zijn al voor 10.30 bij de waterval en het is er dus nog lekker rustig ( daar houden wij wel van ;-)). We hebben 2 uur de tijd om hier rond te lopen voor de volgende bus komt. Er rijden er maar 4 op een dag.

Op het pad naar de waterval zijn allemaal souveniers winkeltjes en we stuiten daar op een kinderwagen met 2 katten erin en 2 honden erbij met zonnebrillen op.

Wat2-1Wat2-6

Natuurlijk raken we weer aan de praat en moet er een foto gemaakt worden. Het is zo grappig want het eerste wat ze hier vragen is waar je vandaan komt en als ze Hollanda horen is het steevast ' aah nice, tulips and windmills. Ze vragen ook altijd wat je van Japan vindt, hoe je het eten vindt en waar je allemaal al geweest bent. We hebben hier een wasabi softijsje op en die was nog lekker ook.
Kawaguchiko - Shizuoka

Shiraito Falls

De waterval ligt prachtig in de zon met een mooie regenboog erin te zien. Marcel kan z'n hart ophalen met fotograveren.

Wat2-2Wat2-4Wat2-6Wat2-7Wat2-8Wat2-9

Middag,

Bezoek aan Tai-sho-en (Bonsai)

Eenmaal weer op de bus was het het een kleine 20 minuten naar de laatste stop, Fujinomiya. Van hier moeten we nog een klein stukje met de trein naar Shizuoka, waar we slapen. In Shizuoka gaan we eerst naar een bonsai kwekerij. In Nederland heeft Marcel 2 keer een workshop gehad van Taiga Urushibata en die twee kunnen het goed vinden samen. Marcel had hem dan ook gezegt dat als we naar Japan zouden gaan we bij hem langs zouden komen. De ontvangst was hier heel hartelijk. Als aardigheidje hebben we in allemaal verschillende chocoladeletters Taiga's naam meegenomen en voor zijn vader een doos Leonidas en stroopwafels. Dit werd erg gewaardeerd. Er liepen nog 2 kleine nichtjes rond die erg blij waren met de sleutelhangers.

Taiga3-1Taiga3-2Taiga3-3Taiga3-5Taiga3-6Taiga3-7Taiga3-9Taiga3-10Taiga3-11Taiga3-12Taiga3-13Taiga3-14

Na rondgekeken te hebben ( you can go everywhere ) en foto's te hebben gemaakt spreken we af morgen nog even terug te komen. Taiga wil ons naar het station brengen maar wij besluiten de 2 km naar het guesthouse  te lopen. Onderweg worden worden we uit het niets aangesproken door een oud Japans mannetje die wil weten waar we vandaan komen. Aaah Hollanda, tulips. Geweldig!

Onderweg in een supermarkt maar weer twee bakjes sushi gekocht voor het avondeten, die zijn super lekker en niet duur.

Kam4-1Kam4-2Kam4-3

Onder het guesthouse zit een pizzeria die toevallig dicht is vandaag, we hebben dus goed gegokt met de sushi. De eigenaresse kwam ons later op de kamer nog wel 2 mandarijnen brengen en zei dat ze iets stond klaar te maken ( het Japanse woord weet ik echt niet meer) wat ze ons ook wilde geven. Het leek op een soort groente pannekoek maar er zat iets in wat leek op inktvis. Morgen maar even aan Taiga vragen wat we precies hebben gegeten. Het was wel lekker.

Voor nu.......weltrusten