Dag 1, Van Ter Aar naar London City,

19 maart 2023 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Van Ter Aar naar Londen,

Afstand: 520 km

Weer:
Half bewolkt af en toe regen en zon
Temperatuur: 10 graden
Wind: kracht 4

Met de Eurostar,
We zijn vanmorgen vroeg vertrokken vanuit Ter Aar, Rianca heeft ons naar Schiphol gebracht om 5:30 uur. Om op Schiphol daar de trein naar Amsterdam Centraal te pakken. Vanuit Amsterdam stappen we op de Eurostar trein naar Londen een treinrit van ongeveer 5 uur. Dan stappen we uit in hartje Londen. (Kings Cross)

Door de bewaking in Amsterdam,
Als we in Amsterdam aankomen moeten ons melden bij het Eurostar gebouw op spoor 15, daar aangekomen controleren ze onze trein tickets en we gaan door de metaal detector. Dan door naar de paspoort controle eerst de Nederlandse dan direct de Engelse controle er achteraan.

Kopje koffie bij het wachten op de trein,
We gaan de wachtruimte in en nemen daar een kopje koffie na 15 minuten komt de trein voorrijden en wij stappen in bij rijtuig 10 op zoek naar stoel 37 en 38. Snel gevonden alle spullen opgeborgen en voor we het weten rijden we Amsterdam Centraal uit terug naar Schiphol, op naar Londen.

Stop in Rotterdam en Brussel,
We stoppen in Rotterdam waar de trein volloopt dan door naar Brussel waar we ongeveer 20 minuten stilstaan om ook hier mensen aan boord te nemen, We rijden nu door naar Calais waar we de tunnel in gaan en na 50 km er in het Verenigd Koningkrijk weer boven de grond komen Dan is het nog 27 minuten door naar Kings CrossLonden.

DSC_7814 DSC_7818 DSC_7816

St. Pancras station naar Soho,
Aangekomen in Kings Cross,Londen stappen we uit de trein en bergen onze koffer naar een bagage opbergplaats in het station. De koffer halen we dan aan het einde van de dag weer op. We gaan vanaf het station richting de buurt Soho en vanaf hier kijken we verder waar we heen gaan. vanaf Soho zitten we al heel dicht bij Piccadilly Circus en vanaf hier lopen we over een laan met beelden naar de Mill tussen Hors-gard en Buckingham Palace

DSC_7821 DSC_7822 DSC_7824 DSC_7827 DSC_7830

DSC_7832  DSC_7837DSC_7840 DSC_7842

Hors-gard,
Als we over het grint lopen van de Hors-gard horen we een hoop herrie een drumband met een protest optocht komt hier langs, de paarden die hier op wacht staan worden weggehaald en gaan naar de stallen. Als het protest voorbij is gaan de paarden met hun wachters weer terug naar de wachtpost. Intussen loopt de wachter bij de stallen ook zo zijn rondjes.

DSC_7845 DSC_7852 DSC_7851 DSC_7855 DSC_7857

Naar Buckingham Palace,
Het gaat nu wat harder regenen en we besluiten door het weer naar Buckingham Palace te gaan. Het is toch wel heel apart als je nu zelf voor het hek staat, ondertussen wisselen de wachters van plaats.

DSC_7860 DSC_7861 DSC_7863 DSC_7865 DSC_7869

Klein rondje door centrum,
Nog een rondje door het rijke centrum van Londen, we Lopen terug naar kings Cross door de straten van Londen waar de echte duren winkelstraten zijn. Dan door terug naar Soho, Chinatown. terug naar Kings Cross onze koffer ophalen en dan naar het hotel in Kensington W14.

DSC_7874 DSC_7875 DSC_7876 DSC_7879 DSC_7880 DSC_7882 DSC_7884

Naar Kensington W14,
Dit is de naam van ons hotel wat ongeveer een 25 minuten van Kings Cross af ligt met de tube de Piccadilly Line. Om 17:00 uur zijn we in het hotel en rusten eerst nog even wat voor we op zoek gaan waar we nog wat kunnen eten vanavond. we belanden bij een Turks Restaurant een paar honderd meter van ons hotel.

Morgen de wisseling van de wacht en een rondleiding door Westminster,