Beetje Japan in Oostenrijk

19 augustus 2017 - Irschen, Oostenrijk

Regen en onweer,

Al de hele week zien we deze zaterdag als een zwarte zaterdag. Er wordt voor vandaag de hele dag regen en onweer voorspeld. Een wandeling in de bergen is "not done" met deze voorspellingen. In de ochtend is er lichte regen en zo af en toe laat de zon zich zelfs zien. Maar net als je denkt het gaat de goede kant op begint het weer te regenen. De camping loopt langzaam leeg er vertrekken veel mensen er komen vandaag zeker zeven plaatsen vrij.

Het klaart wat op,

Als ik bij de receptie ga kijken of er nog iets indoor te doen is hangt er een folder uit het rek over een bonsai museum. Eerst maar eens kijken waar dat is, het blijkt veertig kilometer van de camping vandaan te zijn in Seeboden. We besluiten er heen te rijden en zien wel of het droog blijft

Bonsai museum,

Als we daar aankomen is aan de buitenzijde goed te zien dat het best een groot terrein is. We kopen een kaartje aan de kassa en voor we in de tuin staan staat de eigenaar voor ons om een uitleg te geven over bonsai. Ik vertel hem dat ik inmiddels een kleine 18 jaar met bonsai bezig ben. Dan verteld de man waarom hij dit werk zo belangrijk vindt, er zijn in Oostenrijk te weinig jongeren om te starten met de hobby en hij wil de hobby laten groeien door les te geven aan de jonge mensen. Ook verteld hij dat alles wat je ziet wordt onderhouden door twee mensen.
Bonsai1 Bonsai2
Japanse tuin,

In de tuin zijn verschillende (Japanse) tuinen en vijvers aanwezig en je kunt zien dat er nog steeds hard aan wordt gewerkt. Hier en daar schort het wat aan het onderhoud maar alles bij elkaar vindt ik het er prima uit zien.
Tuin1 Tuin2 Tuin3 Tuin4  Tuin5 Tuin6 Tuin7  Tuin8

Bonsai,

De bonsai zijn niet bedraad er wordt veel met soort van spandraadjes gewerkt om alles op zijn plaats te krijgen. Als je dit met twee mensen moet onderhouden heb je daar een hele kluif aan. Ik neem mijn petje voor deze twee mensen dan ook af.
Bonsai3 Bonsai4
Naar de camping,

Onderweg naar de camping wordt het steeds meer bewolkt en er valt regen we stoppen bij een supermarkt om nog even wat voor het avondeten te halen en wat lekkers te gaan halen, voor mijn verjaardag.

In de avond en nacht,

Het wordt steeds donkerder en de flitsen vliegen om je oren het wordt donker en het gaat regenen de hele nacht tot zeker 4 uur in de ochtend.

Wolk

Morgen droog weer op!!!!