Banden pech op weg naar de Lienzerhutte

20 augustus 2017 - Irschen, Oostenrijk

Na regen komt zonneschijn,

Vandaag gaan we niet al te veel doen en we weten ook niet wat te gaan doen de hele nacht regen en onweer gehad, maar alles is nog droog. De temperatuur is wat lager dan de vorige dagen. Even wat eten een broodje als ontbijt en een kopje koffie, altijd lekker.

Wandelen,
We besluiten dan toch nog maar even te gaan wandelen in de buurt van Lienz naar de Lienzerhutte. Als we op weg zijn veranderd de asfalt weg weer in een gravelweg en dus maar weer rustig rijden met het oude Opeltje. Na een paar kilometer wordt het weer asfalt toch maar weer door. Na een aantal kilometer bergop gaan we een bruggetje over en het asfalt veranderd hier weer in gravelweg er staan meerdere auto's hier geparkeerd.
Stroom1 Stroom2 Stroom1a Petra
Parkeren langs de rivier,

Toch de auto maar gedraaid, wij besluiten hier ook om te parkeren en gaan te voet verder in de richting van de Lienzerhutte. We lopen over de gravel weg langs de rivier naar boven toe, het doel is nu de parkeerplaats voor de tocht naar de Lienzerhutte. De stroom ziet er geweldig uit en doordat er vannacht zoveel regen is gevallen staat het water hier ook hoger dan normaal. Veel bomen en struiken staan onder water. Na een paar kilometer komen we bij een kunstmatige dam in de rivier waar het water overheen dendert.
Muur Weg1 Rust
Losse zool,

We eten hier een broodje en gaan verder. Na nog wat kilometer veranderd de gravel weg even in asfalt en Petra zegt ik denk dat mijn hele zool van mijn schoen los laat (banden pech). We besluiten direct terug te keren naar de auto en vandaar naar de camping. We hebben gelukkig nog een extra paar schoenen meegenomen, morgen gaan we weer wandelen. Uiteindelijk hebben we toch nog 10 kilometer gelopen met een hoogte verschil van 350 meter, voor een zondagmiddag niet verkeerd.
Stroom4 Schoen

Avond,

In de avond is het een stuk frisser geworden en op de camping is het vroeg stil iedereen zit binnen. Wij besluiten ook naar binnen te gaan en op tijd naar bed. Morgen weer een nieuwe dag.

Op naar de drie toppen.