Alcoholsche dagje Funchal

25 maart 2019 - Funchal, Portugal

25 maart zonnig 22 gr veel wind in de ochtend en avond

Dagje Funchal,
Gelukkig allebei wat beter geslapen vannacht en eerst maar een ontbijtje. Gister zagen we in de keuken een vers gebakken tulband staan die we vanmorgen bij het ontbijt krijgen. Er vervelend hoor kokoscake bij het ontbijt😉

image

Mercado dos Lavradores,
Vandaag blijven we in Funchal en we lopen eerst op ons gemak naar het centrum waar we naar de bloemen, vis en fruit markt gaan. Eerst een klein stukje bloemenmarkt en dan de vismarkt op alle vis ligt hier in het ijs. Dan naar beneden naar de fruitmarkt. Er ligt veel exotisch fruit wat ze je laten proeven. We besluiten drie stuks fruit te kopen ( en we krijgen een ander stuk fruit extra bij ) en gaan er heel erg van genieten want die drie stuks fruit koste maar liefst 18 euro!

imageimageimageimageimageimageimageimageimageimage

Geschilderde deuren, Zona Velha,
Als we uit de markt komen gaan we op zoek naar Zona Velha een kleine buurt waar veel muurschilderingen en deurschilderingen zijn. Na wat zoeken komen we uit bij een appartementencomplex met deze naam. Dan een klein straatje in en we staan op de Rua de Santa Maria midden op de Zona Velha. Inderdaad allemaal verschillende voordeuren geverfd als een schilderij. Niet zo heel veel muurschilderingen.

imageimageimageimageimage

Madeira wine Company,
Hierna lopen we door naar de Madeira Wine Company waar we een rondleiding reserveren in het Engels voor 14.30uur.

imageimageimageimageimage

Terug naar de B&B,
Aangezien we nu ruim 2 uur moeten wachten besluiten we terug te lopen naar de B&B om wat luchtigers aan te trekken aangezien de temperatuur aardig stijgt. Als lunch snijden we een stuk fruit de suiker appel op.
We raken in gesprek met de zoon des huizes die ons wat over Madeira en haar inwoners verteld. Hij verteld ook waar je de lekkerste Poncha kan drinken hier in Funchal. Het is vlak bij de Wine Company dus die houden we even in gedachten.

Madeira wine,
Nu eerst naar de rondleiding en horen hoe ze de Madeira wijn maken, en natuurlijk even proeven. Van twee vrouwen, Logan deed de rondleiding voor de eerste keer alleen onder supervisie van de PR manager. Een leuke rondleiding door het hele pand totaal 45 minuten.

imageimageimageimageimageimage

Poncha,
Na een wandeling over de boulevard, langs het museum van de Portugese nr. 7 Christiano Ronaldo, met uitzicht op 2 enorme cruise schepen komen we bij de tent van de lekkerste Poncha. Het is inderdaad erg lekker hoewel het eerste slokje wel zuur is. Marcel drinkt hem puur maar daar waag ik me niet aan, ik neem hem met ijs.

image

We gaan hier ook gelijk een broodje eten en daarna lopen we rustig terug naar de B&B.

imageimageimage

De wind is ondertussen stormachtig geworden, hopelijk is die morgen weer gaan liggen.