Naar Phuket

12 februari 2018 - Phuket, Thailand

Naar Ban Pa Khlok op Phuket,
Om 5.45 uur gaat de wekker want volgens de dames van de bediening in het restaurant komt om 6.00 uur de zon op. Dat was een beetje voorbarig want het is echt nog pikkedonker en we draaiend ons nog even om. Bang om weer in slaap te vallen hoeven we niet te zijn want in alle tenten is al beweging. We besluiten er rond half 7 maar uit te gaan en op het Panorama dak de zonsopkomst af te wachten. Over de zee zie je en hoor je de eerste longboats al gaan.

image1 image2

image3 image4 image5 image6 image8
Zonsopkomst,
De zon komt prachtig op tussen 2 bergen en de lucht kleurt rood.
Na het ontbijt worden we wat onrustig en willen we eigenlijk wel op pad. Zo moeilijk als het was hier te komen zo moeilijk is het ook weer om hier weg te raken. We moeten naar het eiland Phuket en besluiten eerst via het vliegveld te gaan omdat daar de meeste kans op verder vervoer is. Via de accommodatie komen we al een eind. Ze zetten ons af bij een redelijk druk busstation. Als we vragen waar de bus naar Phuket stopt wordt er naar de overkant van de snelweg gewezen. Beetje vreemd maar goed.

image10

De snelweg oversteken,
Wij de snelweg over ( kan, mag, moet hier kunnen ). Aan de overkant is een soort werkplaats. Nergens een bus of busstop te bekennen. De werklui wijzen naar de oprit en zeggen 'busstop'. Er stopt al snel een minibusje maar die gaat niet naar het vliegveld. Volgende dan maar. Niets meer. We besluiten maar gewoon langsrijdende minibussen te laten stoppen door te zwaaien, en dit werkt en we worden netjes naar de vertrekhal gebracht. Tja moet je maar niet zeggen dat je naar het vliegveld moet. De taxi's staan beneden maar nergens een trap te bekennen. Dan maar via de weg naar beneden en tussendoor naar de taxi 's glippen. Dat is hier wel goed geregeld, je zegt bij de balie waar je heen moet, je betaald en zij wijzen de taxi aan.

image11 image12
Moonlight Cottages,
Om 10.30 uur waren we al op de plaats van bestemming, The Moonlight cottages. We worden heel vriendelijk ontvangen, er blijken maar 4 kamers te zijn. Echt wat voor ons. De kamer is nog niet leeg dus we nemen lekker een kop koffie en de meiden zeggen dat we het natuurpark in kunnen lopen naar de waterval. Op de vraag of ze fietsen hebben zeggen ze dat de fietsen te gevaarlijk zijn naar de waterval. We krijgen ze echt niet mee. Later snappen we ook wel waarom. Er zitten 2 hele stijlen stukken in de weg, maar dan ook heel stijl. Was inderdaad te gevaarlijk geweest.

image13 image14 image15

Wandelen naar de waterval,
Het was een mooi tochtje naar de waterval en de Gibbon opvang en om 14.00 uur zijn we terug en zijn de meiden bijna klaar met het schoonmaken van de kamer en kunnen we inchecken. Wat een super kamer en brandschoon. De schuifpui wordt nog helemaal na gepoetst met kranten. Wat hebben die meiden een plezier in hun werk, we hebben ze alleen nog maar zien lachen.

image16 image17 image18
Op de fiets over Phuket,
Als de ergste hitte voorbij is gaan we op de fiets ( met toestemming) naar de pier zo'n kilometer verderop. Er is op de pier eigenlijk niet veel te zien en besluiten terug te gaan naar de olifanten opvang. Olifanten opvang alleen geopend in de ochtend, voor een enorm bedrag brengen ze je per jeep naar een groepje opvang olifanten.

image20 image21 image22

Onderweg rijden we langs een ananasveld en huisjes. Weer valt het op wat een bende het hier is. Niks wordt opgeruimd maar ze liggen wel in de hangmat, vooral de mannen.

image23 image24 image25 image26 image27
We komen langs de lokale 'Intratuin' en lopen er even binnen. Het is nog steeds bloedheet en langzaamaan fietsen we terug, wat op zich al een attractie is. Twee blanken op de fiets, iedereen roept 'hello' . Even lekker rusten en dan een heerlijke maaltijd met een ijsdessert  na. Nu nog even schrijven en morgen een keer uitslapen. We moeten om 10.30 uur naar het vliegveld om Amber weer op te zoeken in Pattaya.

image28

Naar pattaya,

1. Kleine Martha:
    13 februari 2018
    Wat een mooie omgeving! Geniet nog steeds van jullie reisverhalen, erg leuk. Leuk die olifantjes op bed! Groetjes van ons