Dagje met antieke bus naar Erawan watervallen

1 februari 2018 - Kanchanaburi, Thailand

Dagje naar het natuur reservaat Erawan
Vanmorgen al weer vroeg wakker en naast het bed de eerste kakkerlak gevonden maar ja daar ontkom je hier niet aan. Er zullen er vast meer volgen.
Voor het eerst hebben we een overnachting met ontbijtbuffet, nou ja buffet.
Oploskoffie, drie halfjes wit, pakjes boter en keuze uit 1 smaak jam en een tros mini banaantjes. Oh ja en het gebruik van 2 toasters. Maar ik moet zeggen dat het heerlijk smaakte aan de oever van de Kwai.

image1 image2 image3

Naar de bus
Na het ontbijt gaan we richting het busstation en omdat het een kilometer of 3 lopen is houden we een brommertaxi met zijspan aan. Je moet er maar niet te veel bij nadenken.... Los in een zijspan, zonder helm en door het verkeer waar wij hartverzakkingen van krijgen. Maar gelukkig weer veilig afgezet bij het station waar we op zoek gaan naar onze bus.
Van alle kanten vragen mensen waar we heen moeten en wijzen ze de juiste bus aan.
Het bleek een bus te zijn van net na de oorlog. Voor de kenners... de chauffeur moest dubbel klutsen, een stuur met een doorsnee van 75 cm, een hangslot als stuurslot, voor de rit van 70 km moest er 2 keer remvloeistof worden bijgevuld en toen hij moest tanken moest Marcel, die op het 1ste bankje zat, gaan staan omdat daar de tank onder zat. Die overigens met een draaiende motor werd volgegooid met benzine. Je gelooft het niet maar hier kan het allemaal terwijl wij niet met een mobiel bij de tank mogen staan.

image4 image5 image6
Na zo'n anderhalf uur, waar we al lachend van de ene in de andere verbazing vielen, kwamen we aan bij het natuur reservaat. Nog even een gezonde hap fruit inslaan zodat we straks heel romantisch op een rots een mango kunnen happen.

De waterval,
De waterval bestaat uit 7 levels en we zijn van plan ze allemaal te gaan bekijken dus dat wordt een kleine anderhalve kilometer klimmen op slippers want dat zou te doen moeten zijn. Zeggen ze...

image7 image8 image10 image11
De eerste twee levels zijn al prachtig, smaragd groene poelen met vissen waar je ook nog eens in kon zwemmen. Onderweg naar de derde level bleek dat je je voedsel in moest leveren en je flessen water kregen een nummer waar je ' statiegeld' voor moest betalen. Als je je lege fles bij terugkomst weer liet zien kreeg je dat weer terug. Dit alles om de boel een beetje opgeruimd te houden maar ja... daar ging m'n romantische lunch op die rots.

image12 image13 image14 image15
Vanaf level 5 begon het wat uitdagender te worden, het klimwerk gaat beginnen. Ik vond het nog wel een dingetje op de slippers maar we zijn zonder valpartijen boven gekomen. Het werd ook langzaam aan drukker in de poelen en ook wij gingen er maar even in. Tot onze enkels. Ver zat!
De vissen kwamen je gelijk een pedicure behandeling geven. Even wennen dat gevoel  maar toen wel erg leuk.
We hebben het gered tot de 7de level, dus missie volbracht.
Toen weer naar beneden, voor me valt een vrouw keihard en achter me hoor ik ook een doffe klap. Pfff rustig aan maar, level 5 is in zicht en het ergste klauteren  is voorbij. Bij level 3 statiegeld innen en op een bankje maar aan de mango.
Om 15.30 uur zijn we weer veilig beneden.

image17

De bus terug was iets moderner, we kijken niet op een jaartje.
Met de brommertaxi met zijspan het laatste stukje tot de wasserette waar we al worden opgewacht en een frisse was terug krijgen die we gister hadden gebracht.
Nog even een hapje eten en dan is de dag weer voorbij.

Morgen gaan we verkassen naar Ayutthaya en ik kijk nu al uit naar het ontbijtbuffet ;-)

1. Kleine Martha:
    1 februari 2018
    Haha geweldig die bus! Ik zie het helemaal voor me. De humor ligt op straat. Wel knap dat jij overeind bent gebleven op je slippers. Geniet van jullie ontbijtbuffet ;-)