Van Bangkok naar Kanchanabari

31 januari 2018 - Kanchanaburi, Thailand

Reizen van Bangkok naar Kanchanabari,
Na een goede nachtrust (de eerste sinds we hier zijn) liep om 6.00 uur de wekker af en waren om 6.20 uur al onderweg naar het station. Het is nog donker en vrij rustig op straat. Sommige eet kramen staan al vol met voedsel. Ook zien we in plaats van voedsel

Regen in Thailand,
Het heeft geregend en af en toe voel je nog een spetter, hopelijk nu veel bloemen om de monniken te ere die je nu veel op staat ziet met hun manden. De route naar de trein en taxiboot zijn bekend en verlopen soepel. We gaan naar de boot en dan de rivier af tot de laatste aanlegplaats. Als we uitstappen gaat het harder regenen. Na de boot moeten we nog een kleine kilometer lopen naar de trein naar ......die we om 7.50 uur moeten halen anders gaat de volgende pas in de middag. Even flink doorstappen dus. Een goede work-out met een rugzak van 10 kg op je rug. We hebben 5 minuten over en we zitten nog niet in de trein of het begint harder te regenen. Net op tijd binnen.  We lopen in de richting van het station langs een enorme groente en fruit markt waar iedereen met zijn brommer binnen rijd.

image1 image2
In de Trein,
Aan de andere kant van het gangpad zit een Thai die contact maakt maar geen Engels spreekt maar met handen en voetenwerk komen we er wel wel uit. Nou vooral Marcel want die is al snel z'n vriend en helemaal toen de Thai er achter kwam dat ze hetzelfde geboortejaar hebben. Hilarisch.

image5 image6 image7 image8
De Thai,
Hij kocht popcorn om te delen en toen de trein stilstond was hij uitgestapt om een pakje servetten voor ons te kopen want bij hem rekende ze maar 6 bath en wij zouden wel 10 bath moeten betalen.

Toch verder met de trein,
Wij besloten om verder met de trein mee te gaan dan het kaartje wat we hadden gekocht. Dit was bijna 1 1/2 uur langer maar we hoefde niets bij te betalen, de reis bleef gewoon 100 bat. Omgerekend zo'n 2.50 euro voor een prachtige reis van 5 uur.
Het laatste stuk ging over de Birma rail en de bekende brug over de Kwai rivier. Heel bijzonder om daar te zijn wetende wat er vroeger is gebeurt.
Net als in Japan kwamen hier schoolkinderen in het Engels een paar vragen stellen voor een opdracht voor school. Altijd leuk die zenuwachtige koppies.

image9 image10  image11 image12 image13

Met de taxi,
Als wij uitstappen is ook onze Thaise vriend thuis en scheidden onze wegen. We worden na het uitstappen gelijk van alle kanten benaderd of we een taxi willen. We besluiten nadat de prijzen van 1000 bat ineens naar 300 bat gaan de open taxitruck te nemen die ons naar het hotel brengt zo' n 60 km terug bij de brug over de Kwai. Wel even slikken om met 100 km per uur achter in een open truck te zitten, maar we worden veilig voor de deur afgezet. Het hotel ligt direct aan de Kwai, prachtig.

De Bridge of the river Kwai,
Na het inchecken lopen we nog even het dorp in om een hapje te eten en een wasserij te zoeken. Hierna lopen we naar de brug over de Kwai waar we vanmorgen met de trein over heen zijn geweest. Je kan de brug lopend oversteken over de rails. Dat moeten we natuurlijk doen en we weten dat als er een trein komt deze hier stapvoets rijdt dus .....
Vanaf de brug ontdekken we ons hotel aan de oever van de Kwai.

image14 image15 image16 image17 image18 image19

Al met al weer een prachtige dag die we natuurlijk afsluiten op z'n Thais, lekker pittig.

Morgen naar de waterval en het wordt koud, maar 27 graden ;-)

1. Kleine Martha:
    1 februari 2018
    Jullie maken weer een hoop mee! Heel leuk om te lezen. Gaan jullie eigenlijk nog naar de drijvende markt van Bangkok, daar had Marcel het vroeger altijd over. Geniet er nog van!
    Groetjes Marianne
  2. Marcel & Petra:
    1 februari 2018
    Nee helaas (kost teveel geld) en is tegenwordig een toeristische bedoening. Volgens de meiden van Co van Kessel in Bangkok
  3. Harry en Corry.:
    1 februari 2018
    hoi vakantiegangers bedankt voor de leuke berichtjes, we kijken
    er iedere dag naar uit Leuke uitstapjes maken jullie.
    Hier gaat het van de week vriezen dat is wat anders dan
    30 graden. de foto.s zijn ook mooi.
    Groetjes Pa en Ma